Alla borde vilja ha en soffa

Eller kanske två soffor? Antingen ska jag ha sådana här eller oxblodsfärgade chesterfields i mitt framtida hemmabibliotek, kan inte bestämma mig för om man ska köra klassiskt eller lite mer vågat. Vilken tur för mig då att jag inte behöver bestämma mig än på ett jävla tag då jag knappast kommer bli husägare imorgon. Men någon dag ska jag ha ett alldeles eget hemmabibliotek och då ska det finnas soffor där. I sofforna ska man kunna sitta med sin bok, dricka en bärs/ett glas rött/sherry/whatever som man plockar fram ur ett barskåp format som en jordglob samtidigt som man läser sig igenom fantastisk litteratur. Väggfasta och takhöga bokhyllor såklart. Kan det vara så att det viktigaste för mig i ett framtida hus är biblioteket? Kanske, om inte annat så är det ett måste, och kanske lite av en våt dröm. Så fort jag har ett hus jag tänker äga tills jag dör kommer jag fara runt på allehanda antikvariat och bokhandlar och inhandla vackra inbundna böcker att fylla mitt bibliotek med. Nu spårar min hjärna ur, nu dregglar jag över tanken på läderinbundna skönheter, gulnade blad och lukten av gammalt papper. Återkommer när jag fått ordning på min drömmande hjärna igen.
Ja, och sofforna hittar ni här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0