Att lipa på en buss...

Jag har precis varit inne i stan för att träffa min eminenta vän Josajävel. Fick säkert hela tre minuters kvalitetstid med henne, lätt värt. Skickade på henne på nästa buss mot Schlättaland med en folköl som färdkost. Men skit samma, inte det vi ska behandla här nu.
Jag är stolt knarkare av solkräm, en kräm som ibland ställer till lite problem. Har man applicerat solkräm i ansiktet, alternativt har rester av solkräm på händerna, så ska man ABSOLUT INTE GNUGGA SIG I ÖGONEN!!! En sådan handling medför att ögonen börjar tokrinna, det ser helt enkelt ut som att man störtlipar, minus allt hulkande och snorande då. Självklart lyckas jag med att gnugga/pilla/whatever mig i ena ögat strax innan jag ska på bussen för att åka in till stan, och finner mig därför ståendes vid busshållplatsen med ett öga som läcker utav bara helvete. Placerar mig på bussen med detta öga och får spendera bussresan med att torka tårar som rinner ner bakom solglasögonen. Nu kommer vi till det mer humoristiska i det hela: Jag sitter och läser en bok på bussen. Så jag är nu helt enkelt en tatuerad jävel med puckokeps som sitter och torkar bort rinnande tårar från min kind under tiden som jag läser. Nu till vad jag läser, nämligen The Da Vinci Code (ja, jag läser den på engelska, det kallas lästräning på främmande språk i min värld). Så nu är jag alltså, utifrån sett, en tatuerad jävel med puckokeps som sitter och torkar tårar från min kind samtidigt som jag läser The Da Vinci Code. Detta måste sannerligen ha varit en smått absurd syn för mina medresenärer, för de kan ju knappast veta att jag har lyckats kleta in solkräm i mitt ena öga utan har antagligen utgått ifrån att jag lipat pga känslor, och då jag håller i en bok så är det kanske inte så svårt att tro att de utgått ifrån att det är boken som fått mig att börja lipa. Men vem i helvete börjar lipa över The Da Vinci Code? Vad skulle jag ha lipat över? "Åh nej, Jesus kan ha varit en vanlig människa av kött och blod!" "Åh nej, tänk om det faktiskt finns gamla texter som påvisar att Jesus var gift med Maria Magdalena som inte alls var en hora och att de fick barn, ack ve onda värld, jag förgås, hela min världsbild rämnar!" Knappast saker jag skulle lipa över nej. Nu till slutklämmen, de som kan ha trott att jag satt och lipade över dessa "hemska påhitt" som återfinns i The Da Vinci Code måste ju ha blivit grymt förbryllade om de fick syn på min t-shirt. Jag har nämligen på mig min mest påskiga tröja, trycket föreställer Jesus hållandes en hagelbrakare. Vilka underbara intryck man måste ge folk ibland.
(Att min blogg varit allmänt död i ett par veckor är ingenting jag anser att vi behöver diskutera, håll käften bara och sluta gnäll! Har havererat på twitter ett bra tag, men saknade att kunna använda mig av mer än 140 tecken. Gnällfisar, sluta klaga, läs en bok och skaffa er lite bildning eller något annat vettigt.)

Kommentarer
Postat av: Smurfen

Tänk på stackars Agda 85 bast som satt med dig på bussen!! Hon var säkert konfunderad och ville trösta men trodde hon skulle åka på en käftsmäll! Du har alltså inte bara gjort henne förbryllad du har även undermedvetet hotat henne och tagit hennes sparpengar som skulle gått till kattmat och en liten styrketår till kaffet! Hon är numera halvt ihjälskrämd över din uppenbarelse och kommer hädanefter inte åka buss utan gå till örebro och med stor säkerhet dö av köldskador till vintern!! Du har dödat Greta!! Är du nöjd nu?? Är du det?? Du gnäller på solkräm i ögat samtidigt som du dödar gamla tanter!!

Föresten så är utbildning och bokläsning för töntar!

2011-04-25 @ 18:55:56
Postat av: Roxanne

Haha, awesome tee!

2011-04-26 @ 14:30:40
URL: http://kissamiss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0