Underbara bokshopping

Gick här hemma i lägenheten förut och funderade på vad man skulle ta och läsa idag och tyckte jag var i behov av lite bokshopping. Sedan kom jag på att jag hade en låda ståendes sen i somras, och när jag tittade i den vart jag alldeles överlycklig, kolla bara vad jag hittade i den!

Dessa böcker är finfina fynd från ett eminent antikvariat i Vänersborg dit T-Benet tog med mig i somras. Helt fantastiskt antikvariat, böcker högt och lågt, rum efter rum, fyllda från golv till tak med böcker. Jag hittade dessa som jag unnade mig, tror jag betalade 200:- för hela kalaset. Så nu känner jag inget behov av bokshopping längre, jag gjorde ju det i somras! Vilken lycka det kan vara när man gömmer böcker för sig själv, haha, man blir så glad när man hittar dem sen, olästa och allt! Hittade två andra böcker i lådan som jag också inhandlade i somras, men som inte är från antikvariatet i Vänersborg, mer troligt att de är ifrån typ Åhléns.
Hunter S. Thompsons fantastiska verk har jag iof redan läst, men då på originalspråk, och är nyfiken på hur översättningen kan tänkas vara. Vet dock inte riktigt hur jag känner inför titeln, Skräck och Avsky i Las Vegas låter ju helt klart inte lika bra som Fear and Loathing in Las Vegas. Men det är Einar Heckscher som har översatt, och jag anser att han gör ett väldigt bra jobb med översättningarna av Charles Bukowski, så jag hoppas på det bästa.
Angående mitt förestående hobbyprojekt jag precis startat i mitt huvud (studien av filmatisering kontra litterär version av samma berättelse) så har jag hittills hittat två personer som vill vara med, inte illa pinkat på dryga timmen. Är väl inte alltför många dock som varken har sett filmen eller läst boken dock, fick tips från min gamla lärare Y att kanske välja ett mindre populärt verk, vilket absolut är en tanke. Är ju dock oerhört nyfiken på reaktionerna på The DaVinci Code pga min egna reaktion, men börjar nu formulera en tanke i mitt huvud om att detta skulle kunna vara ett "försöksprojekt" för att sedan gå mer djupgående på ett annat litterärt verk med tillhörande filmatisering. Kan ju vara en idé.

Kommentarer
Postat av: rockandhair

svar: oj jag ursäktar om du tog det som spamm, och att det irriterar dig så mycket så att du måste visa det genom att vara otrevlig. Jag menade det inte som spamm, det var mer ett tips eftersom jag såg att du verkade gilla affärer som shock. Synd att du har ett sånt humör, tråkigt för dig.

2011-04-26 @ 12:54:48
URL: http://rockandhair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0