En kär vän

Jag har en fantastisk vän vid namn Josajävel, jag har säkert skrivit om henne förut, men det skiter jag i. Jag och Josajävel brukar sitta och hetsa varandra via twitter, blogg och nylleboken mest hela dagarna. Och när jag säger hetsa så menar jag verkligen HETSA. Har idag redan lyckats kläcka ur mig kommentarer som "SKRIV FÖR HELVETE" till denna fantastiska människa. Anledningen till att vi hetsar varandra via digitala forum är för att vi bor för långt ifrån varandra för att kunna sitta på valfri krog och skrika åt varandra, vilket enligt oss är väldigt tråkigt. Fast det skapar faktiskt något att verkligen se fram emot, som att jag nu går runt och riktigt längtar efter att kunna svinga en bägare eller två tillsammans med denna grymma tös samtidigt som vi hetsar över pöbeln, barnnamn och andra trivialiteter. Vi har under sådana stunder bland annat kommit fram till att Kid Heroine och Kid Cocaine skulle vara riktigt bra barnnamn.
Idag har jag älskat att Josajävel på twitter har hetsat över att hon har svårt för att veta hur man ska klä sig och när, ett problem som även jag kan känna att jag har ibland. Jag tänker "äsch, jag klär mig som vanligt" och dyker upp bland überseriösa människor i en sliten flanellskjorta, Josajävel tänker samma sak och hamnar på bild i tidning med Star Wars-tirrsa. Det jag vill säga är helt enkelt det här: Följ henne på twitter, hon heter HerrHansson där, ni kommer inte bli besvikna. Ja, och läs hennes blogg såklart!
Ser fram emot sommaren, för då är både jag och Josajäveln i trakterna på Schlätta, vilket medför att vi kan ägna oss åt våra favoritsysselsättningar: Bärs, bira, cigg, white trash och absurda hets-diskussioner. Vi borde bli världshärskare, vi tar det bit för bit. För Josajävel är i mångt och mycket min partner in crime när det kommer till de intelligenta dräggen, självklart finns det fler, men denna kvinna är en av de som lyser starkast och som bäst passar in på detta epitet. Det är vi två som bevisar att man kan häva öl och samtidigt på ett seriöst plan diskutera doktorandsstudier, vara feminist och samtidigt lyssna på Eddie Meduza, och kan skriva om allt ifrån white trash-mode till politisk argumentation.
Det är så jag vill påstå att jag och Josajävel personifierar den kvinnliga motsvarigheten till en bromance, fast på distans... Avslutar såklart med Josajävels låt:

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha så klockren låt det där! ;)

2011-03-21 @ 15:11:33
URL: http://sickbitch.se
Postat av: josen

HAHAHAHA <3 <3 <3 <3 <3

Tänker på dig varje dag jag gör något mongodamp!!!!!

2011-03-21 @ 16:30:48
URL: http://herrhansson.blogspot.com
Postat av: Rockalicious

Vilken kickass blogg du har och designen är hur snygg som helst! :D

2011-03-21 @ 18:14:59
URL: http://sprillansny.blogg.se/
Postat av: Plutten

Det här var den underbaraste kärleksförklaring (till en vän) som jag någonsin läst i hela mitt jävla liv! You rock för fan \m/

2011-03-21 @ 19:04:03
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: josen

Drog en snabb kommentar pga var i skolan och smygläste inläggen när jag egentligen borde pluggat men nu = har tid för lång kommentar!!!!!!!!!!!!!!GÖTTA



Hörrö du är så jävla go, jag blir så oerhört jävla PEPPAD när jag läser och längtar skitamycket till sommaren - dör typ. ÄRLIGT TALAT är konstant törstig................ på bärs azzå.



Förövrigt kan jag berätta att jag körde på pilotglajjer till intervjun idag = var asacool men icke så korrekt. SKITER fullständigt i det pga är ett geni.



PUSS SLIIDA

2011-03-21 @ 20:05:24
URL: http://herrhansson.blogspot.com
Postat av: Rockalicious

Sv. Tack så mycket stretch jeans is the shit för kurviga kvinnor right? ;)

2011-03-21 @ 21:59:20
URL: http://sprillansny.blogg.se/
Postat av: Rockalicious

Sv. Så sant stretch är guds gåva till kvinnorna ;) Inte alla är jävla pinnar precis (och btw så hatar jag stentvättat);)

2011-03-21 @ 22:21:56
URL: http://sprillansny.blogg.se/
Postat av: Joss

sv: heheh neee det e gott som fasiken :D

2011-03-22 @ 09:34:39
URL: http://sickbitch.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0