Sluta våldta svenska språket!

Jag är beroende av Knappnytt, man skulle nästan kunna kalla mig besatt. Det hela har urartat(?) till den grad att jag nu under kvällen mest har gått runt med en enda mening kommandes ur min mun, nämligen denna: Sluta våldta svenska språket! Jag har dessutom tvingat på kombon E och blivande kombon J diverse avsnitt av Knappnytt. Alla som på något sätt har lyckats med att missa Knappnytt kollar upp det nu!
En annan Knappnyttsrelaterad händelse under kvällen var när jag började tänka på ett inslag där när de finner två fjortisar som använder sig av ordet pördy, ett ord jag aldrig fattat vad det betyder. För att få insikt i detta ringde jag min kära syster som har lite mer koll på vad som är "coolt enligt kidsen", min syster brukar nämligen förklara för mig att jag är jävligt efter när jag hittar något youtubeklipp som jag tycker är coolt, tydligen har då hon och hennes polare redan suttit och garvat åt det i ett halvår. Men i alla fall, i ett försök att förklara detta för mig skickar min syster mig en länk med nån jävla fjortisbrud som har en språkskola där ordet pördy ingår. Fjortisbruden har helt klart uppfunnit detta ord själv, eventuellt i samråd med några av sina (troligtvis) lika korkade polare. Vad är det för fel på folk? När slutade den mänskliga hjärnan att utvecklas och istället gå åt motsatt håll? Pördy är för fan inget ord! ARGH! Stängde av klippet efter ungefär halva då jag insåg att det skulle få mig att implodera, min syster vet onekligen hur man retar upp mig och gör mig argsint. Ja, jag vet att slang alltid kommer att ändras och utvecklas, men vafan, pördy? Pööööörrrrdy? Ett ord jag aldrig tänker uppgå i min egen vokabulär, om det inte är för att klanka ner på det förbannade uttrycket. Ja, det är ett uttryck, inte ett ord, förbannade jävla mähän!
Nej, nu ska argsinta Iida gå ut och ta en cigg och sen fortsätta titta på Knappnytt, men bara en avslutande sak:
SLUTA VÅLDTA SVENSKA SPRÅKET!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0