Frånvarande jag och frånvarande material

Här hade jag ju inte varit och pillat på typ ett halvår då, spännande, eller kanske inte. Inte orkat, inte saknat, inte tänkt. Så var det med det.
Ingen som skulle vilja köpa en bok åt mig? Den kostar bara 350 dollar och verkar enbart finnas i 500 exemplar, vilket enligt mig är oerhört dumt då jag verkligen skulle vilja ha tag i den. Boken jag är ute efter är Blowing my hero av Amber O'Neil (pseudonym) som är ett svar från en av kvinnorna som Charles Bukowski skriver om i sin bok Women. Och då jag skriver min c-uppsats i litteraturvetenskap om just boken Women och beskrivningen av kvinnorna där så vore det väldigt passande läsning för mig just nu. Problemet är bara att jag inte har 350 dollar att lägga på en bok, så jag eftersöker därför en sugardaddy/momma som känner att de vill sponsra en litteraturstudent med lite forskningsmaterial. Min älskade mamma ringde mig förut och frågade om boken kostade 350 kronor, hon backade när jag förklarade att det var dollar det handlade om. Jag förstår henne. Men ingen annan som vill sponsra?
Och för att fortsätta på spåret om litteraturforskning: Har nu spenderat eftermiddagen på universitetsbiblioteket för att söka efter artiklar till min c-uppsats och det verkar som att jag skulle tjäna på att sätta mig på ett tåg till Stockholm istället för att beställa en massa fjärrlån för 50kr/st. Inte en enda av de artiklar jag vill läsa kan jag komma åt här, Örebro Universitetsbibliotek är inte så jävla hett helt enkelt. Så jag tror att jag drar iväg till den kungliga hufvudstaden en dag för att besöka Kungliga Biblioteket och Svenska Akademiens Nobelbibliotek istället, kanske även Stockholms Universitetsbibliotek, för där har de materialet jag är ute efter. Allt utom Blowing my hero, såklart... Och en biblioteksresa kan väl inte vara så illa pinkat?
Nä, nu blir det nog att packa ihop sig här på biblioteket och gå och hämta upp den lilla amstaffen. Sen krascha på soffan, eller någonting liknande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0