GOD'S AWAY ON BUSINESS

Hör ni det, god's away on business! Vilket då skulle kunna översättas till att jag just nu hänger på Bukowski-forum med sanna litterära nördar och letar efter information och inspiration till min uppsats. Kan berätta att jag dessutom har skrivit ett väldigt snyftigt inlägg om hur gärna jag skulle vilja ha tag i Blowing my hero till min uppsats. Hoppas att någon av de amerikanska nördarna som kanske sitter på boken hörsammar guds bedjan och ser till att jag kan få läsa den. Man kan alltid hoppas.
Och jag får skriva min uppsats på engelska, alltså tänker jag göra det. Varför skriva på sitt modersmål när man kan roa sig med att skriva akademiska texter på sitt sekundära språk? Måste ju bli mer sport och utmaning över detta! Kan ju inte nöja mig med svårigheten i att material är svårtillgängligt och att allt material jag har fått tag på är på mitt sekundära språk, nej då, det skulle ju vara att göra min tillvaro alldeles för lätt. Så säger GUD, nu tycker jag att ni ska börja bygga på mitt altare som alla borde ha i sitt vardagsrum. Tack för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0