Jag konsumerar för lite alkohol?

Om inte annat borde det vara ett tecken på att jag konsumerar för lite alkohol när jag får mail från systembolaget med innehållet: "Ditt konto på Systembolagets beställningstjänst har snart varit inaktivt i ett år. Om du vill behålla ditt konto bör snarast logga in". Systembolaget vill alltså få mig att logga in på mitt konto och beställa alkoholhaltiga drycker. Ja, de skriver ju ingenting om att beställa, men vad skulle jag annars göra när jag loggar in? Spela spel där jag kan vinna ett års förbrukning av muffinsformar? Fylla i en enkät om mina onanivanor? Nä, just det, beställa sprit var det. Jag blir ju däremot lite förvirrad, har ju alltid fått höra att vi har ett alkoholmonopol i Sverige för att kunna minimera människors alkoholintag så inte alkoholismen bryter ut som bölder i röven på var man. Men systembolaget är ute efter mig, de vill se mig på en parkbänk med en låda beställningsvaror, helst dyrt rödtjut skulle jag tro. Eller kan man beställa fulöl genom systembolagets hemsida? Kanske bara om man har beställt tillräckligt mycket innan, så du har nått upp till alkisnivån, när du är platinaalkis kommer du kunna beställa t-röd från dem. Bara du går genom systembolaget så får du supa hur mycket du vill! Skulle iof inte klaga över om de kunde skicka hem en flaska Ron de Jeremy och en låda Motörhead-vin till mig... Ron de Jeremy, det läskigaste som finns i alkoholform i dagens samhälle. Om man börjar tänka på vad man dricker så känner man sig starkt äcklad, samtidigt som den romen är fruktansvärt god. Ron, Ron de Jeremy, Ron som är mannen som gjorde sig känd genom att kunna suga av sig själv. Vem fan vill egentligen se den mannen i en porrfilm? Bättre att se One eyed monster, humor på hög nivå. Vart var jag någonstans? Just det, systembolaget, tack, men nej tack, tänker inte beställa några varor från er idag. Uppenbarligen är min hjärna förvirrad även utan alkohol.

Jag ryser varje gång han säger "And now you can taste my rum". Pröva att dricka av romen samtidigt som du tänker på den kommentaren, du kommer inte må bra själsligt av det. Tvagning av klorin efteråt rekommenderas, men det smakar gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0