Snälla Bukowskinördar

I min jakt på material till min uppsats snubblade jag häromdagen in på ett forum helt dedikerat till herr Henry Charles Bukowski Jr, och nu funderar jag på om det var något bra eller något dåligt. Det finns så fantastiskt mycket nördar där som är helt insnöade på Bukowski, tro mig, de är värre än jag någonsin kommer kunna bli. De kan varenda bok som är utgiven från pärm till pärm, de roar sig med att sitta och diskutera obskyra omslag som kommit ut i Japan och jag vet inte allt vad de egentligen sysslar med där.
Men i alla fall, jag ställde frågan om boken som jag letade efter och om det fanns någon vänlig själ som kanske kunde tänka sig att låna ut den till mig ett litet tag. Det fanns tyvärr inte, de vill väl inte bli av med den lilla rara bok som de lagt ner stora summor på, och tydligen var boken ihopsatt så att om man skulle försöka scanna in den så skulle den gå sönder. Jaja, tänkte jag, det får väl gå då. Men sen, då jävlar, då kommer det tips om böcker där större delen av Blowing my hero är tryckt i (den verkar inte vara större än en liten pamflett, så man kan ju lätt trycka in den i en bok med andra saker i) och sedan kom det tips på böcker som andra kvinnor runt omkring Bukowski har skrivit. Så nu sitter jag här istället med en ännu längre lista på böcker jag vill ha tag i och försöker lista ut hur det fungerar att beställa de böckerna ifrån Tyskland (är ju någon av människorna på forumet som självklart säljer Bukowski i Tyskland och den personen verkar ha de böcker som de tycker att jag ska läsa).
Bra eller dåligt? Känns som att om jag fortsätter att hänga på det där forumet så kommer jag till slut att drunkna i material som jag ska försöka ta mig igenom. Fast det kan ju vara trevligt det också, tror jag...
Henry Charles Bukowski Jr, sicken jävla karl! Jag och Josen hade en diskussion (kanske ett mindre gräl) för ett par år sen om hur vi skulle dela upp Bukowski mellan oss då vi båda älskar honom. Hon ville såklart ha överkroppen med huvudet, och jag började skrika om att jag då fan inte ville ha underdelen, för vad skulle jag göra med den? Det är ju hans hjärna man vill åt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0