Den kontraproduktiva kampen mot patriarkatet

Kommer hem efter en kaffe på stan till en uppmärksamhetskåt hund och vi ska ut på promenad, men först måste jag bara få ur mig det här. Det handlar om den kontraproduktiva kampen mot patriarkatet. Lyssnade ni på Christer i P3 förra veckan? Hörde ni detta? En tjej vid namn Rosanna ringde in och berättade att hon raggade upp killar och när hon skulle suga av dem så bet hon dem i kuken, och detta skulle enligt henne kännas tillfredställande med tanke på det patriarkala samhället vi lever i. Okej, snälla Rosanna, hur skulle detta kunna hjälpa till i kampen för ett jämställt samhälle? Det är sådana här händelser och människor som ger feminismen ett dåligt ansikte, ungefär som att al-Qaida knappast gör någonting bra för synen på islam. Rosanna, feminism är INTE detsamma som manshat, och att ge sig på individer för något slags kamp mot patriarkatet är så fruktansvärt fel så att jag knappast vet hur jag ska formulera hur fel det är. När sådant här kommer fram blir jag frustrerad och vill med en gång ta avstånd från det, vilket jag hoppas att fler feminister gör. Det här är inte vad vi behöver, det här är kontraproduktivt! Det hjälper ingenting, det bara stjälper. Tänk till innan ni gör någonting som ni hävdar är en del i kampen mot patriarkatet, alla handlingar för inte kampen framåt.
Nu ska jag gå ut med hunden. Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0