Funderar på det

Jag funderar på att ta tag i det här igen. Anledning? Jag tror att jag behöver skriva av mig, och twitter är inte tillräckligt med sina 140 tecken. Inser att jag börjar skriva små följetonger där, och det känns inte helt korrekt. Så jag kanske borde börja här igen. Kanske. Kanske börjar jag här nu, det märker vi. Kanske skriver jag imorgon, kanske inte. 
Såhär ser det iaf ut hemma hos mig när jag försöker ta kort på mig och Grisen och han inte alls är intresserad av att vara fotomodell. Jag är som vanligt snygg som få och allmänt sliten. Sen att kortet inte är taget idag, det skiter vi i, för detta är en rätt vanlig syn hemma hos mig. 
Läste för övrigt mitt senaste inlägg innan detta, och ja, jag är fortfarande avigt inställd gentemot de främlingsfientliga kräken. Kan ju knappast påstå att det har blivit bättre det senaste med Almqvist & Co som har betett sig mot riktiga kräk. Suck. Och trots att detta har kommit fram i dager så växer SD, hur fan tänker svenska folket då? Nej men jag vet vad jag gör, jag röstar på de där människorna som drar runt med järnrör på stan och hotar folk, FÖR DET ÄR JU EN SÅ JÄVLA BRA IDÉ! Eller kanske inte... Jag börjar starkt tro att mänskligheten har en bakåtgående utveckling, vårt samhälles åsikter och normer rör sig bakåt i tiden och inte framåt. Borde vi inte leva i ett mer upplyst, vidsynt och öppet samhälle för var dag som går? Tydligen inte. Könsroller cementeras och människor blir mer främlingsfientliga, och att det skulle väljas en påve med mer liberala åsikter kring homosexualitet, aborter och preventivmedel känns som någonting som inte kommer hända denna gång heller. Vill inte människor utvecklas? Vill de vara kvar i det vi lever i idag eller vad fan är det med dem? Men det är klart, det finns en del vettiga människor som kämpar för att föra samhället framåt, dock får de (framför allt om de är kvinnor) ta emot hat och hot. Visst, jag är öppen med att jag inte är speciellt förtjust i främlingsfientliga kräk, men inte fan sitter jag och mailar dem om att jag hoppas att de ska våldtas med baseballträn! SERIÖST! Vad fan är det för fel på människor? 
Jo, jag tror nog att jag behöver skriva av mig med jämna mellanrum, men jag kan inte lova att jag kommer vara en glad och positiv människa, det lutar snarare åt det motsatta hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0